2010

Sammanfattning av år 2010 i ord för varje månad!

Januari
Började andra terminen av 1:an i gymnasiet i halmstad. Träffade mina såkallade vänner då..
Hade redan funderingar på att kanske byta skola, vi pratade om att sälja huset.
Jag sökte till talang - jag åkte till jönköping till A6 och sjöng men kom inte vidare, bättre lycka nästa år!

Februari
Det var fortfarande kallt ute och jag kom ihåg hur jag verkligen längtade till sommaren, jag räknade ner dagarna fort! Det var nu jag började bråka mycket med mina såkallade vänner för en massa sms. Denna månade skulle jag få reda på om jag kom med eller inte.
Äntligen var det sportlov!

Mars
Min mormor fyllde 60 år och vi åkte dit, min gammelmormor följde också med och det var sista gånge jag träffade henne vid liv. Jag tror det var denna månaden som mäklaren kom till huset och kollade och tog kort.  Huset lades ut i tidningen för att säljas, det kändes vekrligen så konstigt! Vi hade bort i Långaryd i 12 år tror jag!

April
Min lillebror och hans kompis hade badkalas i smålandstenar. Denna månaden på påsklovet tog jag piercing i naveln, Rebecka gjorde det också :)
Hade velar söka till idol men det blev inte. Nu börjar det äntligen bli vår!
Det kom många som var intresserade av huset och vi började packa lite så smått. Det var nästan sorgligt..

Maj
Min gammelmormor hade somnat in, så vi åkte dit.. Det var jättejobbigt!
Nu var det äntligen vår! Jag kommer ihåg att jag och Linn sov över uppe hos Kristian ;)
Nu var det att  vi packade på allvar, vi hade fått huset sållt. Det var begravning för gmormor också.. 

Juni
Den 1 juni flyttade vi till Gislaved, det första vi tog med var fåglarna. Det tog kanske en månad att få bort allt från huset, det var verkligen jobbigt! Jag åkte från gislaved till halmstad varje dag, jag steg upp lö 5 och kom inte hem förens ca halv 7 på kvällen.. JAg funderade verkligen på om jag skulle byta eller inte..
Den 10 juni fick vi sommarlov!

Juli
Jag fyllde 17 år man bodde nu i Gislaved. Jag  träffade linn en gång och hon kom hit :)
En av våra katter försvann.. Sen en till.. men en av de kom tillbaka, blev så glad!
Nu hade jag bestämt mig för att jag skulle byta till en helt ny skola och klass här i gislaved och det blev ju såklart estet musik och jag ångrar mig inte ett dugg! 
JAg gjorde det utan att säga det till någon :) hihi det blev så suura men det kan de ha! Jag började träffa Sara och vi har blivit jättebra vänner :)

Augusti 
Den 1 augusti åkte vi till rixfm festivalen i halmstad :) jag såg E.M.D :D hhi hehe har nu sätt de 3 gånger (A)  Dagen efter åkte vi till jönköping för att köpa keyboardställ ;)
Jag fick reda på att jag kommit in i gislaved :D! Blev jätteglad och skrattade ett ondskefullt skratt haha XD Började skolan här i gislaved den 24 aug ;) 

September
Vi skaffade Sassa (ny katt) och en vecka efter två till kattungar ;)
Har sett Mojje, han var här i gislaved rätt nära där vi bor :P Min lillebror ville se han :)
Började va med Sara mycket :) Ibörjan av skolan kände man sig lite utanför men kommer in i den igen ;)  
Sommaren börjar ta slut :(

Oktober
Nu börjar det bli höst. JAg ock Sara är ute och tar massa fina höstbilder och vi leker modeller :P hehe Jag börjar komma in mer i klassen nu och jag trivs verkligen jättebra! Har fått så många bra vänner! Har varit på tjejkväll ;)
Har varit på födelsedagsfest hos john :)
Körkonserten i konertsalen var och vi övade ca 4 timmar innan vi skulle börja sjunga, det var kul :) men jobbigt med rösten! Höstlov har det också blivit! Jag var också hos mormor :) Har köpt ny stickadmössa och vantar som var jättesköna :)

November
Vi i estettvåan har som uppgift att skriva en egen jullåt så vi började med den :)
Det var jag och två till som skrev texten och de andra som var med skrev musiken, den blev riktigt bra :)
JAg var på sminkparty hos Sara :) Det var kul :)
L.O.L var i gnosjö och jag följde med på det ;) det var intressant ;) 

December
I denna månaden har det hänt mycket! Jag blev uttagen som lucia tidigare detta året och vi hade övat massa. Den 7:e, 9:e, 11:e, 12:e, 13:e och 15:e hade vi uppträdande och det är verkligen minne för livet! Vi hade jättekul! 
Jullåten han precis att bli klar innan avslutnigen! Vi övade massa med kören inför avslutningen med julåt och schenandoh (eller hur det stavas) Fredagen (veckan innan vi slutade) hade vi julklappsbyte med klassen :) och vi fikade :) jag fick skumtomtar :P
Den 21 hade vi klassmys i stackebo och vi åkte pulka och dansade limbo inne hehe :)
Den 22 fick vi jullov och man saknade redan de! Firade jullafton och nyår! 
Denna höstterminen har verkligen varit det bästa på hela året! Så mycket som har hänt har jag aldrig nästan fått uppleva! Är så tacksam för allt! KRAM 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback